onsdag 10 december 2014

Experiment

När jag kom till mitten av min fågel skulle jag sätta dit en ring för stabilitet, fast när jag spindelvävslindade och det inte var någon särskilt stabilitet där åkte ståltrådsbitarna mer och mer in mot mitten och jag kunde inte sätta ringen där för den blev då för stor och fick inte plats. När man satte ringen där vart det som ett tomrum mellan spindelvävslindningen och ringen som inte såg snyggt ut. Jag testade med olika sätt att täta däremellan såsom att dra tråden som sicksack men det höll inte väl. Jag fick seden ett förslag att jag kunde sätta ståltråd på en bräda med några kroppar och börja dra upp och ner i en typ av sicksack för att få ett  vågigt mönster som skulle kunna sitta där. 

Jag provade då att tvinna ihop ståltråd tråd och sedan lägga en slinga av grön ståltråd i och sätta den på brädan med kroppar och dra upp och ner för att få det vågiga mönster som jag sedan satte där för att fylla tomrummet. 

Jag tycker att det passade mycket bra in och var en mycket bra lösning som både såg bättre ut än vad jag hade tänkt och gav mycket stabilitet. Det var också inte heller så svårt att göra, det som tog längst tid var att få i den blåa tråden i den tvinnade ståltråden.

Jag använde den både för att det blev mycket snyggt och för att den gav mycket mer stabilitet än bara 1 ring och det behövdes verkligen. Jag har inte bara lärt mig hur man tvinnar tråden men också genom att bara bocka tråden på särskilda sätt kan man höja det estetiska värdet mycket, det vart mycket bättre men den bockade tvinnade tråden med en färgslinga i än vad det hade varit med bara en vanlig ring som det inte hade varit något särskilt med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar