tisdag 10 december 2013

Krympburkar





















Jag tycker att den här bilden ger intryck av en fin katolsk kyrka, som har ett sådant spetsigt tak med en knopp som ser ut att vara av guld. De små detaljerna ger mig intrycket av att någon har arbetat länge på den här och lagt ner mycket kraft på den, det och utseendet är det som tilltalar till mig med denna krympburk. Den har inspirerat mig att även det lilla extra som kryssen, locket, spetsen på locket och strecken på trät kan göra intrycket av den betydligt bättre.





















Den här ger mig intrycket av ett medeltida slottstorn men ett fönster av glas med mönster i. Detaljerna på denna krympburk är mestadels på locket och spetsen på locket men också framme på burken. Det säger mig att någon har för grovarbetat den snabbt och sedan lagt in detaljerna utan att den har tagit för lång tid att göra. Det inspirerar mig genom att visa att man inte måste lägga ner så mycket tid på något för att det ska bli bra.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar